Sidor

25 feb. 2013

Påskkort

Hejsan,

ja det är väl dags att börja göra några påskkort, jag brukar inte göra så många, brukar ju bara bli till barn och barnbarn och några beställningkort.
Har gjort 2st  nu med Magnolias Tilda with Mr Rooster och Tilda with Egg and Chicken , och denna Mr Rooster (tuppen) var ju verkligen en utmaning att färglägga, jag vet inte hur många som åkte ner i papperskorgen.
Puh ja, varför ska man vara så självkritisk,  i denna takt så får man vara glad om jag hinner klart påskkorten som måste göras :).




                                                  HA EN HÄRLIG VECKA!!

                                                        KRAMAR MAJSAN

26 kommentarer:

  1. Bägge kort är mycket fina igen. Giller lilla haren på första kortet. Du dekorerar alltid så underbart.
    Jag gör aldrig påsk kort fast jag äger säkert 3 påsk stämplar eller fler???
    Kanske dags att sätta igång
    Kram Sinikka

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kort,
    och du har verkligen lyckats med färgläggningen på tuppen..
    Härliga påskfärger på korten.
    Kramiz!

    SvaraRadera
  3. Åååh så söta påskkort! Vill också ha de söta stämplarna men det är klart jag brukar ju inte heller göra massa påskkort.

    Ha det gott!
    Kramar Mirre

    SvaraRadera
  4. Hej härliga Majsan dina kort är helt bedårande , du är otrolig på att få till det.Vi måste få till att träffas så du kan lära mig en hel del. Jättekramar från Titti

    SvaraRadera
  5. Underbara kort!
    Härliga färger och snyggt dekorerade.
    Man blir riktigt glad av dina kort :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh Majsan, dina kort är helt fantastiska!!!! Och tuppen är så otroligt fint färglagd, ja du är nog för hård mot dig själv! Många kramar från Lotta

    SvaraRadera
  7. Härliga påskkort!!! Ja, inte vet jag hur de såg ut som åkte i papperskorgen, men den här tuppen är ju bedårande!!! (misstänker att de som åkte i skräpkorgen var hur fina som helst i mina ögon!) Kramis!!!

    SvaraRadera
  8. Super fina kort.. massor med h ärliga dekorationer och super fint målade :D Du är så duktig

    SvaraRadera
  9. Hej Kära Majsan!

    Du ska inte vara så kritisk på din färjläggning för den är så otroligt fin. Nog för att jag inte ser vad det är som du slänger i papperskorgen men är helt övertygad om att det är fint.

    Jag älskar båda dina påskkort och du har fått med så mycket fint så man vet inte vart man ska börja titta =) Färjstarka härliga kort som man blir glad av att titta på för att dom är så fina. Undrar vad det är för fin die du har i höger hörn ovanför blommorna på båda korten. Har sett dig använda dig av den på fler kort men vet inte vad det är för märke på den? Vore tacksam om du ville avslöjja det =)

    Tusen tack även för dina fona ord inne på min blogg jag blir lika glad varje gång jag läser dina fina kommentarer =)

    Ha en trevlig kväll, skjälv ska jag åka och jobba =(

    Bamsekramar från Sandra!

    SvaraRadera
  10. Dina påskkort är helt underbara och som vanligt så har du kombinerat färger som en gudinna och dekorerat med utstansat med en perfekt balans, MUMS! Roligt med lite påskinspiration, jag börjar allt bli lite sugen på påskpyssel jag med =D

    Hahaha...känner igen det där med att börja färglägga och sedan knyckla ihop för en färd till papperskorgen. Vill inte ens tänka på hur många motiv eller påbörjade alster som seglat den vägen =) Jag är helt säker på att dina målningar var supervackra, men det handlar ju om att man själv ska vara nöjd och inte någon annan :)

    Ha en härlig fortsättning på veckan!

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Meeeen herrrje....korten är ju så fina att jag bara döööör!!!!!! :) ♥ Grymt bra jobbat

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Otroligt härliga påskkort!Fantastiska färger och otroligt snyggt dekorerat. Gillar!!!

    Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
  13. Dina påskkort är sååå fina. Jag har inte börjat med mina än, det är nog dags. Ha det gott. Kram Nina

    SvaraRadera
  14. Helt underbara och färgglada påskkort skulle vilja se dem du slängde i papperskorgen tror inte att de skulle hamnat där. Då man har följt dig under en tid nu och sett vad du åstadkommer med dina händer och öga.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  15. Underbara kort som alltid vännen! :) Nå nå inte så själv kritisk nu ;) Känner lite igen det där speciellt då det är ett beställningskort man vill ju det ska va BRA och helst helt perfekt... men som en sa det ska synnas det är hemgjort :)
    Jag försöker börja få till påsk kort men men hittar inte rätta stuket...
    Ha en fin pyssel vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  16. ååå så snyggt...love love love!

    SvaraRadera
  17. Jättesnygga kort!!
    Ja du, varför hittar man alltid fel på det man själv gjort?!
    Är iaf säker på att mottagarna till dessa kort blir överlyckliga!

    Kram.

    SvaraRadera
  18. Åh så fina påskkort du har gjort!
    Massor med fina detaljer så man vill titta länge på varje kort.
    Kram!

    SvaraRadera
  19. Underbara kort du har gjort!! Såå fint färglagt och komponerat med dekorationer.. Nu fick jag med lite påskinspiration.. Får nog börja med påskkorten snart, så man slipper vara ute i sista minuten.. =)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  20. Supersnygga kort du gjort med såå många vackra detaljer att njuta av!! De som får så ljuvliga påskkort måste bli jätteglada!!
    Ha det gott! Här har vårsolen lyst på oss idag och talgoxarna börjar "såga" sin vårlåt - härligt!! Kram!!

    SvaraRadera
  21. Das ist so bezaubernd schön, Marianne!
    Liebe Grüße.

    SvaraRadera
  22. Both Very beautiful! <3 Jen xxx

    SvaraRadera
  23. Vilka underbara kort du har gjort! Påskkort, hm, har jag knappt hunnit tänka på, så tack för inspirationen!
    Kramar!

    SvaraRadera
  24. Så himla fina kort och din färgläggning av tuppen blev superfin! Snygga dekorationer som vanligt och jag blir riktigt inspirerad till att börja med påskkorten. Men det är väl länge till påsk. Eller... :)

    Ha en superfin helg!

    Kram
    Åsalill

    SvaraRadera
  25. Fantastiskt fina påskkort Majsan!!
    Önskar dig en minst lika fin helg :)
    Kramar Annelie

    SvaraRadera
  26. Så himla fina påskkort! :)
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera